Na druhou stranu, spotřeba většího množství zásadité stravy, zejména ve stresových situacích, vám pomůže tyto lépe překonat.

Zásadotvomé potraviny (nejlépe 80 procent vaší stravy) jsou: celozrnná mouka a obiloviny, ovoce a zelenina, obzvláště syrová.

Kyselinotvomé potraviny (pokud možno jen 20 procent vaší stravy) jsou: káva, maso, cukr, sterilované potraviny, bílá mouka, ořechy, konzervační činidla.

Uklidňující potraviny

Jsou snadno stravitelné, pročišťují organismus, uklidňuji mysl a tělu poskytují maximum energie. Jsou to:

• všechny druhy ovoce

• a zeleniny (co nejméně tepelně upravené)

• ořechy a semínka v přírodním stavu

• luštěniny

• obiloviny

• mléko a výrobky z mléka (Číňané se jim vyhýbají, Indové je bezmezně ctí)

• bylinky a koření (umírněně)

Stimulující potraviny

Tyto potraviny navozují pocity neklidu a zvyšuji mozkovou aktivitu. Jsou to:

• přemíra koření

• ocet

• ředkvičky, česnek a cibule

• káva, čaj a kola

• všechny potraviny s konzervačními činidly

• většina konzervovaných a sterilizovaných potravin

Letargizující potraviny

Vyžaduje příliš mnoho času a energie ke strávení a vyvolává pocity ochablosti. Některé složky spadají zároveň do předchozí skupiny stimulačních potravin. Například maso způsobuje pocity letargie a únavy stejně jako celkový pocit neklidu. Letargické potraviny jsou:

• všechny druhy masa

• uzeniny

• alkohol

• kvašené (nakládané) nebo zkažené potraviny

Pravděpodobně zjistíte, že uvedeny seznam je vám povědomý. “Když tohle všechno vynechám, stane se ze mě vegetarián!" Samozřejmě, a je jen na vás, jestli jste schopni to udělat, nebo jen ve svých zaběhaných stravovacích návycích provedete určité změny. Co je důležité, chci, abyste si uvědomili, jak různé potraviny ovlivňují váš psychický stav. Pozorný a opatrný výběr vám určitě pomůže cítit se klidněji a uvolněněji.

Potraviny způsobující migrénu

Když už hovoříme o jídle, za zmínku stoji potraviny, o kterých je známo, že u mnoha lidí zhoršují příznaky migrény. Obvykle obsahují tyramin, dusičnany, glutaman sodný či alkohol. Nejznámější jsou:

• čokoláda

• sýr, jogurt, tvaroh

• vejce

• vepřové maso, šunka, slanina, uzeniny

• nakládané a kvašené potraviny

• pšeničné výrobky a výrobky obsahující škrob

• burské oříšky

• rajčata, boby

• citrusy

• alkohol

_______________________________________________________
(Použitá literatura: Paul Wilson -Základní kniha relaxačníchtechnik bezprostřední klid, Votobia

 

 

St 27. květen 2015, 12:37:13 CEST
Helena Domanská

Přihlášení

Resumé:
Ačkoli jsem veškeré informace vkládala na stránky s největší pečlivostí a snahou pomoci, nesmí býti chápány jako podklad pro domácí léčbu, nahrazující léčbu lékařem.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one